van India naar Nepal - Reisverslag uit Echt, Nederland van Erik Effing - WaarBenJij.nu van India naar Nepal - Reisverslag uit Echt, Nederland van Erik Effing - WaarBenJij.nu

van India naar Nepal

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg Erik

06 Mei 2014 | Nederland, Echt

Op 2 mei zijn we van Varanasi naar Shivpatinager aan de Nepalese grens gereden om te slapen in een oud slot van de Mararisha geweldig de jachtprooie (tijgers) hingen nog aan de muur . Goed geslapen. De dag erna vroeg op en met de bus naar Chitwan Nepal hier is het nationaal park.
Na een half uur al een band stuk in die warmte. Uiteindelijk rond 15.30 aankomst. Hierna gezamelijk de visum papieren ingevuld voor Tibet en China. Dit moet perfect zijn ipv. Een . Waar een streepje moet staan wordt het niet geaccepteerd.
De volgende dag vroeg op voor de Jungle tocht incl. Kanotocht in een boomstam.duurde 4 uur we hebben heel veel geluk gehad we zagen 2 neushoorns op korte afstand van ons hebben nog moeten rennen omdat dat dier onze kant op kwam ( viel niet mee in die hitte ).Smiddags een tocht op de olifanten en jawel weer twee neushoorns gezien op 10 meter van ons af ze bleven gewoon staan omdat ze alleen de olifant waarnamen en dit is geen vijand van hun . Erg zeldzaam volgens onze olifantendriver. Savonds nog naar een plaatselijk dans optreden geweest erg mooi.Die nacht heeft
het vreselijk geomweerd en geregend.
5 mei richting Kathmandu een reis van 7 uur het werden er 15 onderweg div. Aardverschuivingen angstig om te zien.
VANMORGEN OM 05.30 opgestaen om naar het vliegveld te gaan voor een vlucht over de Himalaya. Prachtig zelfs voor in de cockpit gefilmd natuurlijk de hoogste berg van de wereld de mount Everest.
vanmiddag naar Pashupatinath de crematie plaats van de Hindus en naar de Swayabotnath of tewel de apentempel. Vanavond lekker wat eten en vroeg naar bed morgen naar Bhaktapur.
Verder alles goed.

Groeten Erik

• 06 Mei 2014 - 14:37

Ton:

Ha Eric, als ik het zo lees kom je ogen tekort ( en opslagcapaciteit) maar goed dat je alles kunt flitzen hahaha. toppie!!

• 06 Mei 2014 - 15:00

Yvonne:

wat een indrukken.......... kijk maar uit met de neushoorns.....

• 06 Mei 2014 - 19:54

Ben:

Mooi en spannend verhaal. je maakt toch wel wat mee al je die kant opgaat. Ik reserveer alvast een plekje in je huisbioscoop als we over een tijdje mogen genieten van je reisimpressies.

Groete oet Mofert MJ + Ben.