Nepal -Tibet - Reisverslag uit Echt, Nederland van Erik Effing - WaarBenJij.nu Nepal -Tibet - Reisverslag uit Echt, Nederland van Erik Effing - WaarBenJij.nu

Nepal -Tibet

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg Erik

12 Mei 2014 | Nederland, Echt

Van Bhaktapur naar Nagarkot hoog in de Himalaya een lange reis over zeer slechte wegen.
In Changu Narayan eerst nog de tempels bezocht en aansluitend een flinke klimtocht.
In Nagarkot een mooi uitzicht het was helaas bewolkt wat ook voor de morgen van toepassing was. Iedereen had zich verheugd op een grandioos uitzicht over de Himalaya ( helaas).
Toen op weg naar Zhangmu ( Tibet ). Over zeer slechte wegen .Toen uitcheken imigration office Kodari en einde Tibet. Toen friendschip bridge over naar Tibet /China . Chinese douane wat een toestanden 3 x gefouilleerd mijn tas 3 x door scanner en toen pakte ze alles uit op zoek naar spullen die Tibet niet in mogen. Uiteindelijk toch Tibet inen naar hotel in Zhangmu.
De dag erna op eeg naar de hoogte het plaatsje Nyalam de reis verliep spoedig door de Himalaya overal hoge bergtoppen sneeuw en kale vlaktes.
Smiddags aangekomen op onze slaapplaats geen licht, water en toilet op dekamer dus koud water ergens buiten aan een kraan. We zitten op 4065 mtr. Wat al goed te merken is.
Vandaag (11 mei ) gaan we nog hoger over onherbergzame landschappen.
Over het dak van de wereld over passen met sneeuw zoals de La lung pas 5200 mtr. De kou was al goed te voelen dus dik gekleed.
Aankomst quest house dus zeer beperkte sanitaire mogelijkheden.
Nog iets gewandeld maar zeer rustig want je merkt de hoogte.
In de avond nog gezamelijk gegeten ( vegetabels yak rice ).
Toen gaan slapen heb gelukkig nergens last van wat de meeste niet kunnen zeggen.
Vandaag 12 mei op weg naar de 2e stad van Tibet Shiagatse.
mooie reis door het Himalaya gebergte met wederom 2 passen nabij de 5000 mtr. Overal gebedsvlaggen alleen het was zeer koud en de wind was hevig .
In het hotel aangekomen natuurlijk lekker douchen want dat was alweer enkele dagen geleden.
savonds nog lekker gegeten met een fles Lhassa beer.
morgen de gehele dag in shigatse met bezoek aan enkele geweldige tempels en andere bezienswaardigheden.
Verder gaat het met mij goed en doe iedereen groeten in Nederland.