Erik op het dak van de wereld - Reisverslag uit Echt, Nederland van Erik Effing - WaarBenJij.nu Erik op het dak van de wereld - Reisverslag uit Echt, Nederland van Erik Effing - WaarBenJij.nu

Erik op het dak van de wereld

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg Erik

16 Mei 2014 | Nederland, Echt

13 mei Shigatse hier hebben wij het belangrijkste klooster van Tibet bezocht het Tashilunpokklooster . Indrukwekkend mooi . Veel gebedsruimtes en de een nog mooier dan de andere.Aansluitend de pelgrimstocht rond het klooster gelopen ( we hebben het geweten ) een flinke klim.
Van Shigatse naar Gyatse een zeer mooie tocht door het hoog gebergte van de Himalaya. In Gyatse nog een klooster bezocht en toen verder naar Lhasa de hoofdstad van Tibet.
In Lhasa de Jokhang tempel bezocht geweldig we hadden geluk het was volle maan wat iets speciaals is voor de Tibetanen.
Smiddags het zomerverblijf van de Dalai lama het Portala paleis bezocht en aansluitend iets gaan eten wat hier een geweldige uitdaging is want de Chinese spreken geen engels. Nadat we iets hadden gegeten niemand weet wat had iets weg van meelwormen ( was wel lekker ) nog wat rondgekeken in het centrum maar zeer druk.
Vandaag twee tempels bezocht de Drepung tempel en de Sera tempel de Sera is van de debuteerde monniken iets speciaal.
vanavond nog gezellig Lhasa in en wat eten en shoppen. Morgen de gehele dag vrij in Lhasa wat betekend uitslapen en hopelijk warm douchen want in dit hotel waar we al drie dagen verblijven is nog steeds geen warm water dus douchen koud water.
Verder is het aangenaam warm en alles oké.
Groetjes in Nederland en je ziet van ons bidden krijgen jullie nu ook goed weer.
Doei Erik.

• 16 Mei 2014 - 18:40

Ben Effing:

Als je nou van dat dak van de wereld weer richting Nederland komt bid dan maar wat extra voor goed weer.
    De groete oet ein zonnig Mofert (18° vandaag)