Beijing / Peking - Reisverslag uit Peking, China van Erik Effing - WaarBenJij.nu Beijing / Peking - Reisverslag uit Peking, China van Erik Effing - WaarBenJij.nu

Beijing / Peking

Door: Erik

Blijf op de hoogte en volg Erik

22 Mei 2014 | China, Peking

Op 18 mei zijn we met de trein naar Xian gegaan een reis van maar 32 uur.
We deelde onze coupe met twee Chinese meisjes maar ze spraken geen engels dus communiceren met gebaren. Het was een geweldig uitzicht over de Himalaya. 18.30 uur nog gaan eten in de restauratie wagon rijst met vis.
Rond 22.00 uur gaan slapen want rond 22.15 gaat het licht in de trein uit.
smorgens direct genieten van de besneeuwde landschappen van tibet.
Rond 09.30 grens China . Om 10.30 moesten we ineens overstappen naar een andere trein. In deze trein zaten zelfs drie meisjes bij ons in de coupe.
Onderweg noedels, Cola en koekjes gegeaten.
Het was een hele belevenis.
Aanko st 21.30 uur in Xian.
20 mei de muur van Xian bekeken vanaf een fiets deze muur is 13 km lang.
Geweldig hoe die Chinezen probeerden te fietsen ( wat zijn wij ned. toch goed in fietsen ).
Grandioos uitzicht over het oude en nieuwe Xian.
Aansluitend de moslim buurt bekeken de weg er naar toe met openbaar vervoer was prachtig. Kosten 8 of 16 euro cent ligt eraan of de bus airco heeft.
Bell tower bekeken en aansluitend de klei e wi keltjes.
Savonds een Chi ese uitvoering bekeken grandioos.
21 mei het Terracotta leger bezocht alles was zo groot geweldig.
17.00 richting station voor de na httrein naar Beijing. Om 19.00 met de trein naar Beijing coupe gedeeld met drie Chinezen. 08.20 uur aankomst Beijing.
Vandaag de Yong He Gong tempel bezocht in Beijing.
Nog een Chinese / Mongoolse buurt bezocht en een tro mel concert bijgewoond in de Bell temple. Aansluitend met riksja rondgereden en toen richting metro station wat een drukte Beijing heeft maar 21 miljoen inwoners en een randweg van 900 km.
vanavo d nog Kantonees gegeten en genoten van de Chinezen die rond o s aan het eten waren en genoten hoe wij met stokjes aten.
Morgen een vrijed dag en zaterdag de muur bezichtigen.

Verder gaat hier alles goed en zijn we heel langzaam aan het aftellen.

Groeten uit het warme Beijing ( 33 graden ).
Doeiii Erik